maandag 3 augustus 2009

Securitas randdebiel

De supermarkt is niet mijn favoriete plek. Al helemaal niet als ik er twee keer heen moet omdat ik met m'n domme hoofd iets ben vergeten dat ik echt absoluut nodig heb. Vanavond mocht ik fijn voor de tweede keer deze dag naar de AH hier op de hoek.
Gelukkig was het al tegen achten en dus is het rustig. Snel pak ik de benodigheden uit het vak en race min of meer naar de kassa. Ik vraag aan het kassameisje of ik geld bij mag pinnen, waarop ik gewezen wordt op het feit dat er een geldautomaat achterin de winkel is. Na ja, ok, whatever. Ik reken af en huppel naar de geldautomaat.
Pasje er in, pincode intoetsen aangeven hoeveel ik wil opnemen, pasje er weer uit, ik hoor dat het geld wordt geteld, ik hou m'n hand voor het luikje dat vervolgens niet open gaat, terwijl er op het scherm heel duidelijk staat "neem uw geld uit". Zachtjes duw ik tegen het luikje, maar er gebeurd niets. "joehoe geldautomaat doet eens afkomen met mijn centen" geen reactie. Ik draai me om en zie dat er enige meters achter mij een securitas lummeltje staat te praten met een van de AH vakkenvullers. Het lijkt me niet meer dan logisch om deze knul in uniform om raad te vragen. Als ik hem vertel dat er geen geld uit de automaat komt, krijg ik als antwoord te horen "dat komt omdat u niet genoeg geld op uw rekening heeft staan". Echt totaal met stomheid geslagen kijk ik de jongen aan. Dit is wellicht iets dat je mag denken als beschermer van een supermarkt met geldautomaat, maar toch zeker niet iets dat je zomaar tegen een wildvreemde recht in zijn of haar gezicht zegt, dat doe je gewoon niet punt.
"Pardon?" vraag ik.
"Uw heeft geen geld op uw rekening, daarom komt er geen geld uit.
Dus omdat ik 'geen geld op mijn rekening heb, vertelt de automaat mij dat het geld geteld wordt en dat ik het moet uitnemen?
Nee hoor, dat staat er niet, de automaat zegt dat u geen geld op kunt nemen." Let wel, het knulletje stond vijf meter van mij af, dus tenzij hij lid is van de supermanclan kan hij echt onmogelijk zien wat er op het scherm zou kunnen staan.
"dat gebeurt regelmatig hoor mevrouw, dat mensen niet genoeg op hun rekening hebben staan, en tsja, dan komt er geen geld uit he"
Het denigrerende toontje van het ventje maakt me echt bijzonder kwaad en dus maak ik de winkel in het algemeen en securitas in het bijzonder uit voor rotte vis en loop woest weg, nagekeken door een stel hangjongeren die de situatie schijnbaar wel grappig vinden.

Thuis aangekomen smijt ik met wat deuren en heb ik zwaar de behoefte om iets te slopen. Het liefst zou ik drie 'grote broers' optrommelen om verhaal te gaan halen bij die gast, maar dat lijkt me onverstandig, vooral aangezien ik geen 'grote broers' heb. Eenmaal gekalmeerd realiseer ik me ineens dat ik de leidinggevende van omhoog gevallen stuk vreten dagelijks spreek, ik bestel immers regelmatig beveiligers bij Securitas. wraak is zoet, 'ns kijken of meneer nog zo'n grote bek heeft als hij zich mag melden bij de uitkeringsverstrekkers van het CWI

Geen opmerkingen:

Een reactie posten