woensdag 5 augustus 2009

Bruxisme, knars, knars, knars.


Charmain heeft weer eens iets. Nu heb ik wel vaker iets, maar dit is wel echt een gevalletje hallo, ik heb iets. Bruxisme, oftewel, tandenknarsen. Schokkend, is het niet? Heel simpel gezegd; ik lig 's nachts mijn gebit op te eten. Ook een leuke hobby.
Nu kun je dit probleem oplossen met een bezoek aan een slaapkliniek/psycholoog, gevolgd door ontspanningsoefeningen en pillen slikken, het schijnt een slaapstoornis te zijn, of je neemt een bitje.... Een Night Guard zoals het dingetje heel liefelijk door onze Engelstalige medemens genoemd wordt. Een charmant stukje kunststof dat je over je voortanden schuift om verdere beschadiging te voorkomen.
Tegenwoordig zijn die dingen in allerlei hippe kleurtjes verkrijgbaar, dus kun je een bitje uitkiezen dat past bij je beddengoed, of de kleur van je ogen. Daar staat wel tegenover dat dit apparaatje na een nacht dragen echt onwijs gaat walmen, dat je bij het wakker worden het kussensloop van je wang moet afbikken omdat je de hele nacht hebt liggen kwijlen en dat je er van gaan slissen. Hoe sexy is dat dan? Ik denk dat ik een mooie groene neem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten